BAÜN 1. Turizm Rehberliği Kongresi sonuçlandı

Balıkesir Üniversitesi (BAÜN) Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü tarafından düzenlenen "BAÜN 1. Turizm Kongresi" kapsamında Edremit ilçesindeki Antandros Antik Kenti gezildi.

01 Mayıs 2018 - 14:30

BAÜN Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, gazetecilere yaptığı açıklamada, önceki yıllarda gastronomi ve mutfak sanatları alanlarında kongreler yaptıklarını belirterek, turizm rehberliği alanında ilk kez bir kongreye ev sahipliği yaptıklarını kaydetti.

Avcıkurt, yaklaşık 30 üniversiteden katılımcıları ağırladıklarını anlatarak, şöyle konuştu:

Bu kongrelerimizi önümüzdeki yıllarda uluslararası boyutlara taşımayı hedefliyoruz. Bölgemizin farkındalığını ön plana çıkartmaya çalışıyoruz. Balıkesir, 2 denize kıyısı olan, 320 kilometre sahil bandına sahip bir ilimiz. Tarihi arkeolojik açıdan son derece zengin bir il. Turizm rehberliği açısından da bir açık hava müzesi şeklindeyiz. Arkeolojik kültürel değerlerinin ön plana çıkartılması çok önemli. Kongremiz de çok faydalı oldu. Yasal sıkıntıların giderilmesiyle birlikte büyük tur firmalarının bu bölgeye girmelerini istiyoruz. Bu sayede belki 12 ay turizm yapma imkanı doğacaktır. Bölgemiz bu potansiyele sahip. Yabancı turistlerin de ilgisini fazlasıyla çekeceğine inanıyoruz."

İstanbul Rehberler Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Eğinlioğlu da kongrenin verimli geçtiğini belirterek, "Bu tip yerlerin tanıtımı çok önemli. Antandros kazı ekibi yaklaşık 10 yıldır çalışıyor. Çok güzel şeyler meydana gelmiş. İlk Roma dönemine ait çok güzel freskler var. Bu yerdeki tüm yapıların gün yüzüne çıkartılabilmesi için özellikle kamuoyunda gerektiği yeri almasını diliyoruz. Yaygınlaşıp tanınması gerekiyor. Bu doğrultuda biz de elimizden gelen çabayı göstereceğiz." dedi.